آموزش تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی | نحوه صحیح تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی

آموزش تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی | نحوه صحیح تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی.

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده که لباسشویی تان با وجود روشن شدن به جای شستشو شروع به لرزش و صدایی عجیب کند این صدا گویی فریاد اعتراض موتور لباسشویی به کمبود.ذغال کربن. است این قطعه کوچک وظیفه ی مهمی در کارکرد موتور بر عهده دارد و با تمام شدن آن موتور از کار می افتددر این مقاله قصد داریم تجربه ی شخصی خودمان از خرید و تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی را با شما به اشتراک بگذاریم و به صورت قدم به قدم نحوه ی صحیح تعویض آن را شرح دهیم با ما همراه باشید تا این دردسر کوچک را به آسانی حل کنید!.

آموزش تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی | نحوه صحیح تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی

علائم خرابی ذغال کربن.

اولین قدم برای تشخیص مشکل شناخت علائم خرابی ذغال کربن است اگر لباسشویی شما دچار هر یک از علائم زیر شده احتمالاً ذغال کربن آن به پایان رسیده است:.

  1. صدای غیرعادی و لرزش شدید موتور:. این صدا ناشی از اصطکاک.برس. موتور با.کموتاتور. است.
  2. کار نکردن موتور لباسشویی:. با تمام شدن ذغال موتور به جریان برق متصل نمی شود و از کار می افتد.
  3. روشن نشدن لباسشویی:. اگر لباسشویی با وجود اتصال به برق روشن نمی شود احتمالاً ذغال کربن آن به طور کامل تمام شده است.

مراحل تعویض ذغال کربن.

تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی کار ساده ای است و با کمی دقت می توان آن را خودتان انجام داد مراحل تعویض به شرح زیر است:

  • قطع برق لباسشویی:. قبل از انجام هر کاری حتماً برق لباسشویی را قطع کنید بهتر است فیوز مربوط به لباسشویی را نیز خاموش کنید.
  • باز کردن درب موتور:. معمولا موتور لباسشویی در قسمت پشت یا زیر آن قرار دارد درب موتور باچند پیچ به بدنه متصل است با استفاده از یک پیچ گوشتی پیچ های درب موتور را باز کنید و درب را با احتیاط بردارید.
  • شناسایی ذغال کربن:. در داخل موتور دو قطعه سیاه رنگ را خواهید دید که در طرفین کموتاتور قرار دارند این دو قطعه همان.ذغال کربن. هستند.
  • باز کردن ذغال کربن:. ذغال کربن با دو یا سه پیچ به بدنه موتور متصل است پیچ ها را با یک پیچ گوشتی باز کنید ذغال کربن با فشار کمی از محل خود بیرون می آید.
  • سفت کردن پیچ های ذغال کربن:. پیچ های ذغال کربن را با پیچ گوشتی سفت کنید مطمئن شوید که پیچ ها به درستی سفت شده باشند.
  • بستن درب موتور:. درب موتور را به محل خود برگردانید و پیچ های آن را سفت کنید.
  • روشن کردن لباسشویی:. پس از انجام مراحل فوق برق لباسشویی را وصل کنید و آن را روشن کنید با چرخش موتور اطمینان حاصل کنید که ذغال کربن به درستی نصب شده است.

جدول مقایسه ذغال کربن

در انتخاب ذغال کربن جدید چند نکته کلیدی وجود دارد جدول زیر مقایسه دو نوع ذغال کربن را به شما ارائه می دهد.

نوع ذغال. قیمت. دوام. کیفیت.
ذغال کربن ساخت چین. ارزان. کم. متوسط.
ذغال کربن ساخت کره. گران. زیاد. عالی.

نکات مهم در تعویض ذغال کربن

  • در هنگام تعویض ذغال کربن حتماً از دستکش استفاده کنید تا از تماس مستقیم با ذغال کربن که ماده ای ساینده است جلوگیری شود.
  • در انتخاب ذغال کربن جدید مطمئن شوید که با موتور لباسشویی شما سازگار باشد.
  • اگر به توانایی خود برای تعویض ذغال کربن مطمئن نیستید بهتر است این کار را به یک تکنسین متخصص بسپارید.

تجربه ی شخصی از تعویض ذغال کربن

من یک بار با مشکل خرابی ذغال کربن موتور لباسشویی روبرو شدم لباسشویی من صدای عجیبی می داد و لرزش شدیدی داشت با کمی تحقیق متوجه شدم که احتمالاً ذغال کربن آن به پایان رسیده است به فروشگاه لوازم یدکی لباسشویی رفتم و یک جفت ذغال کربن ساخت کره خریدم تعویض ذغال کربن به سادگی انجام شد و لباسشویی من دوباره به کار افتاد.

نتیجه گیری

تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی کار ساده و ارزانی است که می توانید خودتان آن را انجام دهید با رعایت نکات مهم و مراحل تعویض می توانید با هزینه ای کم عملکرد لباسشویی را به وضعیت عادی برگردانید.

پرسش و پاسخ

  1. چه نوع ذغال کربنی برای لباسشویی من مناسب است؟. برای انتخاب نوع ذغال کربن به برند و مدل لباسشویی خود توجه کنید اطلاعات مورد نیاز در کتابچه راهنمای لباسشویی یا در وب سایت برند لباسشویی قابل دسترسی است.
  2. آیا می توان از ذغال کربن معمولی برای لباسشویی استفاده کرد؟. خیر ذغال کربن معمولی برای مصارف عادی و کم قدرت طراحی شده است و برای موتور لباسشویی مناسب نیست.
  3. بعد از تعویض ذغال کربن چه مدتی طول می کشد تا آن را دوباره تعویض کنیم؟. طول عمر ذغال کربن به نوع آن و میزان استفاده از لباسشویی بستگی دارد اما به طور متوسط هر 3 تا 5 سال نیاز به تعویض دارد..

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی | نحوه صحیح تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی | نحوه صحیح تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی"، کلیک کنید.