تشدید نظارت های بهداشتی بر نذورات و اماکن مذهبی در ایام الله تاسوعا و عاشورای حسینی در استان کردستان

تشدید نظارت های بهداشتی بر نذورات و اماکن مذهبی در ایام الله تاسوعا و عاشورای حسینی در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری اوبیکو از سنندج، دکتر فرزام بیدار پور به منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی، اقدام به اجرای برنامه نظارت بهداشتی بر نذورات و اماکن مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورا کرد و گفت: این برنامه با هدف حفظ سلامت عزاداران حسینی و پیشگیری از بروز بیماری‌های ناشی از عدم رعایت بهداشت مواد غذایی و آب شرب اجرا شد. خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی بازرسان بهداشت محیط، هیچ مورد مسمومیت یا بیماری ناشی از مصرف نذورات یا آب شرب در این ایام گزارش نشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این برنامه از ۱۷ لغایت ۲۶ تیر ماه با اولویت نظارت بر مراکز پخت و توزیع نذورات، اماکن عمومی حساس (مساجد، موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی) و سامانه‌های آبرسانی، با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط (هر شهرستان روزانه یک تیم دو نفره) مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی و سطوح انجام شد.

دکتر بیدارپور اضافه کرد: در این راستا، ۴۲۰ مورد بازرسی از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محل‌های برگزاری عزاداری، ۸۵ مورد بازرسی از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، ۹۵ مورد کنترل و نظارت بر توزیع نذورات، ۹۶ مورد سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل، ۲۷ مورد نمونه‌برداری و ۴۰۸ مورد کلرسنجی از آب شرب اماکن و مراکز محل برگزاری مراسم عزاداری در شهر و روستاهای سطح استان انجام شد.

وی بیان کرد: علاوه بر اقدامات نظارتی، ۶ نفر همیار سلامت هیئت‌ها و ۱۲۵ نفر شاغل در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز توسط کارشناسان بهداشت محیط شهرستان‌های تابعه در خصوص مسائل بهداشت محیطی آموزش دیدند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها با هدف ارتقای آگاهی و دانش متولیان اماکن مذهبی و همیاران سلامت هیئت‌ها در زمینه بهداشت مواد غذایی، آب شرب و ضدعفونی سطوح انجام شد.

دکتر بیدارپور، در ادامه از همکاری و مشارکت هیئت‌های مذهبی، متولیان مساجد و تکایا و نیز مردم استان در اجرای این برنامه قدردانی کرد.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تشدید نظارت های بهداشتی بر نذورات و اماکن مذهبی در ایام الله تاسوعا و عاشورای حسینی در استان کردستان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تشدید نظارت های بهداشتی بر نذورات و اماکن مذهبی در ایام الله تاسوعا و عاشورای حسینی در استان کردستان"، کلیک کنید.