چگونه تبلت را روشن کنیم

چگونه تبلت را روشن کنیم؟

بعضی وقتا اتفاقای بدی برای تبلت میوفته که باعث میشه تبلت روشن نمیشه و نیاز به تعمیر تبلت دارید. دکمه پاور را فشار می‌دهید، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد! صفحه نمایش سیاه باقی می‌ماند و هیچ نشانه‌ای از روشن شدن دستگاه دیده نمی‌شود. وحشت نکنید! قبل از اینکه فکر کنید تبلت‌تان به طور کامل از کار افتاده، چندین راه‌حل وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید.

چگونه تبلت را روشن کنیم

روشن کردن تبلت خاموش

چرا تبلت روشن نمی شود؟

دلیل اینکه تبلت شما روشن نمی‌شود، می‌تواند مجموعه‌ای از عوامل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باشد. مشکلات نرم‌افزاری مانند باگ‌ها، تداخل برنامه‌ها و یا فایل‌های سیستمی خراب می‌توانند مانع از بوت شدن صحیح تبلت شوند. همچنین، بدافزار یا ویروس‌ها نیز می‌توانند باعث ایجاد اختلال در عملکرد تبلت شوند.

علاوه بر مشکلات نرم‌افزاری، خرابی‌های سخت‌افزاری مانند باتری معیوب، مادربرد آسیب‌دیده، یا نمایشگر شکسته نیز می‌تواند دلیل روشن نشدن تبلت باشد.

عیب یابی روشن نشدن تبلت

نگران نباشید! قبل از اینکه تسلیم شوید و تبلت خود را برای تعمیر به نمایندگی ببرید، چند راه‌حل ساده اما کاربردی وجود دارد که می‌توانید خودتان انجام دهید:

  1. ریستارت کردن تبلت: شاید باورتان نشود، اما گاهی اوقات ساده‌ترین راه‌حل‌ها مؤثرترین آن‌ها هستند. دکمه پاور را به مدت 10 تا 15 ثانیه نگه دارید تا تبلت به طور کامل خاموش شود. سپس، دوباره دکمه پاور را نگه دارید تا تبلت روشن شود. ریستارت کردن تبلت می‌تواند حافظه کش را پاک کند و هر گونه اشکالی را که باعث بالا نیامدن تبلت شده است، برطرف کند.

  2. بررسی شارژ تبلت: این مورد هم ممکن است واضح به نظر برسد، اما مطمئن شوید که تبلت شما به برق وصل است و در حال شارژ شدن است. همچنین، کابل و شارژر دیگری را امتحان کنید تا مطمئن شوید که مشکل از کابل یا شارژر نیست. تبلتی که شارژ ندارد، روشن نمی‌شود!

  3. بوت شدن در حالت ایمن: حالت ایمن، تبلت شما را با حداقل مجموعه ای از برنامه ها راه اندازی می کند. این به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا مشکل توسط یک برنامه شخص ثالث ایجاد شده است یا خیر. برای ورود به حالت ایمن، دفترچه راهنمای تبلت خود را برای دستورالعمل های خاص مدل خود بررسی کنید. این کار مانند راه‌اندازی خودرو در حالت ایمن (Limp Mode) عمل می‌کند تا مشخص شود مشکل از قطعات اصلی است یا برنامه‌های جانبی.

  4. به روز رسانی نرم افزار: گاهی اوقات، باگ های نرم افزاری می توانند باعث ایجاد مشکل در روشن شدن تبلت شوند. بررسی کنید که آیا به روز رسانی جدیدی برای سیستم عامل تبلت شما وجود دارد یا خیر. نصب به روز رسانی ممکن است مشکل را برطرف کند. به‌روز نگه‌داشتن نرم‌افزار تبلت، شبیه به‌روزرسانی نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند عمل می‌کند و از بروز باگ‌های نرم‌افزاری جلوگیری می‌کند.

  5. بازنشانی به تنظیمات کارخانه: اگر هیچ یک از مراحل بالا مشکل را حل نکرد، ممکن است مجبور شوید تبلت خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. این کار تمام داده های شخصی شما را پاک می کند، بنابراین قبل از انجام این کار، از اطلاعات مهم خود بکاپ تهیه کنید. توجه داشته باشید که بازنشانی به تنظیمات کارخانه تنها در صورتی توصیه می شود که راه‌حل‌های دیگر با شکست مواجه شوند.

اگر هیچ یک از راه‌حل‌ها جوابگو نبودند

اگر تمام مراحل عیب یابی را امتحان کرده اید و تبلت شما هنوز روشن نمی شود، احتمالاً مشکل از سخت افزار تبلت شما است. شما می توانید چند کار دیگر را امتحان کنید:

  • بررسی کارت حافظه: اگر از کارت حافظه در تبلت خود استفاده می کنید، آن را خارج کرده و دوباره امتحان کنید. ممکن است کارت حافظه خراب شده باشد و باعث ایجاد مشکل در روشن شدن تبلت شود.

  • تمیز کردن پورت ها: با گذشت زمان، گرد و غبار و کثیفی می تواند در پورت های شارژ و داده تبلت شما جمع شود و باعث ایجاد مشکل در اتصال شود. پورت ها را با دقت با یک برس نرم یا پارچه تمیز کنید. گاهی اوقات، گرد و غبار و کثیفی مانع از برقراری اتصال صحیح بین تبلت و شارژر یا کابل USB می‌شود.

  • باز کردن تبلت (فقط برای کاربران باتجربه): اگر از دانش فنی کافی برخوردار هستید، می توانید تبلت را باز کرده و به دنبال علائم آسیب فیزیکی در برد مدار یا سایر اجزای داخلی باشید. با این حال، این کار می تواند دشوار و خطرناک باشد و اگر مطمئن نیستید چه کاری انجام می دهید، توصیه نمی شود. باز کردن تبلت بدون دانش و تخصص کافی، می‌تواند به آسیب بیشتر به دستگاه منجر شود.

چه زمانی باید به تعمیرگاه مراجعه کرد؟

اگر تمام مراحل عیب یابی را امتحان کرده اید و تبلت شما هنوز روشن نمی شود، وقت آن است که به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید. تعمیرکار می تواند تبلت شما را به طور کامل بررسی کند و مشکل را تشخیص دهد.

بهترین نمایندگی تعمیر تخصصی تبلت کجاست؟

  • شرکت به رایا یکی از بهترین نمایندگی‌های تعمیر تبلت در تهران است که با تخصص و تجربه بالا در زمینه تعمیر انواع تبلت‌های سامسونگ، ایسوس، لنوو و هواوی خدماتی با کیفیت و سریع به مشتریان ارائه می‌دهد. این شرکت با استفاده از قطعات اورجینال و تیمی مجرب، توانسته است رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند. نمایندگی به رایا در میدان توحید و در ابتدای خیابان امیرلو واقع شده است که دسترسی آسانی برای مشتریان دارد. همچنین، این شرکت با ارائه خدمات مشاوره تلفنی و پشتیبانی از طریق تلگرام، تلاش می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیازهای مشتریان را برطرف سازد. اگر به دنبال یک نمایندگی معتبر و با سابقه برای تعمیرات تبلت خود هستید، به رایا انتخاب مناسبی خواهد بود.

نشانی: تهران، میدان توحید، ابتدای خیابان امیرلو، پلاک 42، واحد یک

شماره تماس:

  • ۰۲۱۶۶۵۶۶۷۶۱
    ۰۲۱۶۶۹۱۸۶۳۹

تلگرام و واتس اپ : 09305947042

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونه تبلت را روشن کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونه تبلت را روشن کنیم"، کلیک کنید.

یک دیدگاه

  1. سلام و درود
    تبلت سامسونگ بچم خاموش شده دیگه روشن نمیشه…هزینش چقدر میشه؟ کجا باید بیارم ؟ نمایندگی سمت شرق تهران دارید؟