واکنش سخنگوی قوه قضاییه به بازداشت یک خبرنگار

واکنش سخنگوی قوه قضاییه به بازداشت یک خبرنگار

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به بازداشت یک خبرنگار

به گزارش اوبیکو از اوبیکو مسعود ستایشی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت یک خبرنگار سابق گفت: بازداشت او به طور قطع و یقین هیچ ارتباطی با فعالیت رسانه ای وی ندارد. موارد مهمی در پرونده متشکله مطرح است و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز و شرکت پتروشیمی و اینکه آیا اقدامی برای دستگیری مرجان شیخ الاسلامی یکی از متهمان اصلی شرکت پتروشیمی شده است یا خیر؟ گفت: در پدیده شاندیز، مطالبات مردم و سهامداران در این شرکت جزو دغدغه های ما است؛ البته دادگستری کل خراسان رضوی اقدامات مناسب و موثری انجام داده است. گزارش را از دادگستری خراسان رضوی مطالبه کرده ام و به محض رسیدن گزارش آن را منعکس می کنم . دغدغه های مردم دغدغه های ما است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بازرگانی پتروشیمی گفت: در این پرونده صرف نظر از اسمی که گفتید، احکام 5 نفر از متهمان اجرا شد و 3 نفر در مرحله اجرای حکم است و در حال تحمل حبس اند و اعاده دادرسی 3 نفر پذیرفته شده و پرونده به شعبه هم عرض ارسال شده و در حال رسیدگی است و 4 نفر از محکومین تحت تعقیب اند و پیگیری های مجدانه ای برای دستگیری آنها می شود.

وی افزود: بخشی از عواید مالی این پرونده وصول شده و بخشی دیگر در مرحله اجرای احکام و شناسایی اموال برای رد مال است و موجدانه پیگیری می شود. قسمتی از پرونده مفتوح است و با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شده است. اتهام در پرونده مورد بحث مشارکت و معاونت در اخلال عمده و کلان اقتصادی از طریق اخلال در توزیع ارز صادرات محصولات پتروشیمی شرکت های تولید کننده است و اتهام برخی از متهمان تحصیل مال از طریق نامشروع است . پرونده های دادگاه های ویژه با جدیت و قاطعیت و منطبق با موازین شرعی و قانونی مورد رسیدگی قرار می گیرد و اطلاع رسانی می شود.

233233

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واکنش سخنگوی قوه قضاییه به بازداشت یک خبرنگار" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واکنش سخنگوی قوه قضاییه به بازداشت یک خبرنگار"، کلیک کنید.