لزوم توسعه رشته ها براساس طرح آمایش

نرماشیری تأکید کرد؛

لزوم توسعه رشته‌ها براساس طرح آمایش

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، خواستار آمایش رشته ها متناسب با هر شهر و منطقه براساس شیوه های کاربردی و مهارتی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری اوبیکو، شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با حضور روسای واحدهای زاهدان، زابل، ایرانشهر و خاش در واحد بین المللی زابل برگزار شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه دکتر کامبیز نرماشیری وضعیت واحد بین المللی زابل را در ابعاد مختلف را مطلوب ارزیابی و گفت: این تغییرات و سیر صعودی، حاصل تلاش بسیار زیاد همکاران است.

کامبیز نرماشیری، کاربردی شدن دروس و مهارتی شدن رشته های تحصیلی را از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان عنوان و بیان کرد: فارغ التحصیلان به واسطه مهارت هایی که در دانشگاه کسب کرده اند نباید نگران ورود به بازار کار باشند.

وی، خواستار آمایش رشته ها متناسب با هر شهر و منطقه را براساس رشته های کاربردی و مهارتی شد و تبیین کرد: رشته هایی که مورد نیاز منطقه است باید در اولویت تاسیس قرار گرفته و دانشجویان برای تحصیل در این رشته ها سوق داده شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، دانشکده های نسل چهارم و پنجم را تشریح و خاطرنشان کرد: دانشکده های مهارتی با انعقاد قرارداد با بخش صنعت و براساس نیاز صنعت اقدام به تأسیس رشته و تربیت نیروی کار متخصص می کنند.

نرماشیری، پرورش امید و روحیه خودباوری در دانشجویان را از وظایف دانشگاه دانست و تأکید کرد: اطمینان از بازار کار مناسب برای رشته های تحصیلی و آموزش مهارت های تخصصی می تواند امید و روحیه خودباوری دانشجویان را مضاعف کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لزوم توسعه رشته ها براساس طرح آمایش" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لزوم توسعه رشته ها براساس طرح آمایش"، کلیک کنید.