خودروهای برقی چه زمانی وارد بازار می شوند!

در گفت وگو با اوبیکو مطرح شد؛

خودروهای برقی چه زمانی وارد بازار می شوند!

یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است؛ هنوز زیرساخت استفاده از خودروی برقی آماده نشده است؛ به همین جهت به عقیده من خودروهای برقی وارداتی را تا اواسط سال جدید جز در تیراژ آزمایشی مشاهده نخواهیم کرد.

بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری اوبیکو در خصوص شرایط حاکم بر بازار خودرو های برقی گفت: برای احداث هر ایستگاه ای سی شارژ خودرو های برقی رقمی در حدود 150 هزار دلار یعنی حدودا 9 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

صدرایی ادامه داد: برای احداث همین ایستگاه، اما از نوع دی سی 160 الی 170 هزار دلار هزینه خواهد شد. در مورد ایستگاه شارژ خانگی نیز مشکلی وجود دارد؛ آن هم این موضوع است که برای این شارژر ها باید وزارت نیرو و متولیان توزیع برق انشعاب جداگانه ای را در ساختمان ها تعبیه کنند.

این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: عدم ارایه انشعاب جداگانه برای شارژ خودرو های برقی موجب فشار بر شبکه برق خانه می شود. به همین منظور برای جلوگیری از افزایش هزینه برق بایستی شبکه و انشعاب و کنتور جداگانه ای برای این نوع خودرو ها در نظر گرفته شود.

 

خودروهای برقی

نیاز به تست بلند مدت است!

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: نکته دیگر در مورد خودرو های برقی این موضوع است که این نوع خودرو در کشور ما تست بلند مدت نشده است. ایران کشوری پهناور با جغرافیایی متنوع از نظر آب و هوایی است. باید این نوع خودرو در مناطق سردسیر و یا گرم سیر و شرجی ایران نیز به صورت بلند مدت مورد آزمایش و نظارت قرار گیرند.

وی ادامه داد: عملکرد خودرو های برقی در شرایط خاص جغرافیایی ایران از لحاظ سطح ارتفاع از دریا و سرما و گرمای شدید باید مورد ارزیابی قرار گرفته و نکات فنی لحاظ شود. 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خودروهای برقی چه زمانی وارد بازار می شوند!" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خودروهای برقی چه زمانی وارد بازار می شوند!"، کلیک کنید.