فارس در صدر آمار اسکان مدارس طی ایام نوروز قرار گرفت

فارس در صدر آمار اسکان مدارس طی ایام نوروز قرار گرفت

اوبیکو/فارس رییس کارگروه اسکان ستاد خدمات سفر استان فارس با اعلام ثبت 2 میلیون نفر شب اسکان طی ایام نوروز در مدارس این استان گفت: استان فارس در صدر آمار اسکان مدارس قرار گرفت.

فرشید قاسمی امروز، 14 فروردین با اعلام این خبر گفت: در بازه زمانی 26 اسفند 1402 تا 12 فروردین ماه جاری، 2 میلیون و 54 هزار و 907 نفر شب در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش استان فارس اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه مکان های اسکان نوروزی مدارس، معلم سراها، اردوگاه های دانش آموزی و سالن های آموزش و پرورش استان بوده است، افزود: امسال یک هزار و 165 مدرسه در سراسر فارس و 617 مدرسه شیراز میزبان مسافران نوروزی بود.

قاسمی با تصریح اینکه آمار میزان اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشت، گفت: در ابتدا حدود 8 هزار و 600 مدرسه استان اختصاص داده شد و دیگر مدرسه ها به صورت رزرو پیش بینی شدند که با استقبال پرشمار مسافران، مدارس رزرو نیز به سرعت تجهیز و در اختیار گذاشته شد و برای پذیرش مهمانان مشکلی وجود نداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: حدود 10 هزار و 21 کلاس در استان و 5 هزار و 311 کلاس در شهر شیراز پذیرای مسافران نوروزی فارس بود و بیشترین پذیرش و اسکان در مدارس مربوط به شهرهای شیراز، مرودشت و کازرون بود.

رییس کارگروه اسکان ستاد خدمات سفر فارس اضافه کرد: علاوه بر مدارس و سالن های آموزش و پرورش استان، هر شب 2 هزار و 687 نفر ظرفیت در خوابگاه های دانش آموزی و 19085یکهزار و 985 نفر ظرفیت در معلم سراها مهیای اسکان نوروزی مسافران بود.

وی ادامه داد: در سطح فارس 62 پایگاه پذیرش مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فعال بود که 6 پایگاه آن در شهر شیراز و 56 پایگاه در سراسر استان مسافران را پذیرش کردند.

قاسمی یادآور شد: بیش از 2 هزار و 500 نفر از فرهنگیان به عنوان عوامل اجرایی در پایگاه های پذیرش نوروزی مشغول فعالیت بودند که اسکان در مدارس تا 12 فروردین ادامه داشت.

پایان خبر اوبیکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فارس در صدر آمار اسکان مدارس طی ایام نوروز قرار گرفت" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فارس در صدر آمار اسکان مدارس طی ایام نوروز قرار گرفت"، کلیک کنید.