فواید قهوه گانودرما برای پوست

تقریبا 2000 سال است که چینی ها از تاثیر قارچ گانودرما و پوست و مو آگاه هستند و برای درمان  بسیاری از بیماری های پوست و مو استفاده می کنند. قارچ گانودرما در دسته قارچ های قرمز رنگ قرار می گیرد و ارزش غذایی فوق العاده بالایی دارد. مردمان این کشور گانودرما را نماد سلامتی، طول عمر و در واقع اکسیر جوانی می دانند. چند سال پیش در دانشگاه لیورپول انگلستان تحقیقاتی در مورد قارچ گانودرما به انجام رساند که نتیجه ی آن نشان می دهد این قارچ دارویی خواص بسیار فراوان مثبتی دارد. امروزه گانودرما به صورت محصولات گوناگونی نظیر مکمل ها، نوشیدنی ها، مواد غذایی، محصولات دارویی و آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید قهوه گانودرما برای پوست

تاثیرات شگفت انگیز قارچ گانودرما و پوست و مو

همه ی ما در طول روز در معرض رادیکال های آزاد قرار داریم. کدام قهوه برای چاقی مناسب است ؟ این رادیکال های آزاد از طریق دود سیگار، آلودگی هوا، نور خورشید و بسیاری از سایر عوامل ایجاد می شوند و پیری زودرس پوست در عصر امروز امری نگران کننده و همه گیر شده است. قارچ گانودرما به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، از پیری زودرس پوست ممانعت می کند. تحقیقات انجام شده برای آشنایی با قارچ گانودرما نشان میدهد که این قارچ که اصطلاحا قارچ جان افزا نامیده می شود، از آنزیم هایی تشکیل یافته است که سبب تخریب و تضعیف رادیکال های آزاد می شود. عصاره ی مشتق شده از قارچ گانودرما موجب تقویت رنگ پوست شده و بافت های پوستی تخریب شده یا از بین رفته را با گذشت زمان ترمیم کرده و سبب بهبود آن ها می شود.

قارچ گانودرما خاصیت ضد التهابی نیز دارد و سبب کاهش التهابات بدن به خصوص پوست میگردد. خاصیت دیگر این قارچ برای پوست این است که جوش ها، زخم ها و پف صورت را کاهش میدهد. این گیاه به علت خاصیت ضدالتهابی که دارد موجب شده که در محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد. خاصیت ضد حساسیت قارچ گانودرما و پوست یکی از ضد حساسیت بودن آن برای پوست است. چرا که این گیاه دارای تری تپین هایی است که از ایجاد آلرژی و حساسیت پوستی جلوگیری میکند. همچنین این قارچ عنصری به اسم پلی ساکارید دارد که آنتی بادی ها را تقویت نموده و از ورود باکتری ها و ویروس هایی که سبب ایجاد حساسیت پوستی می شوند، ممانعت می کند.

قارچ گانودرما علاوه بر خواص جوانسازی و روشن نمودن و لطافت و نرمی از پوست بدن در مقابل عوامل بیرونی و به وجود آمدن جوش و لک پیشگیری می کند. با ، رطوبت و روغن کافی به پوست رسیده و در برابر آلودگی های بیرونی از پوست محافظت میکند. می توان از گانودرما هم به شکل خوراکی و هم به شکل موضعی استفاده کرد. برای درمان جوش و آکنه می توان مقدار اندکی از گانودرما را له کرده و بر روی محل جوش قرار داد و اثرات شگفت انگیز آن را به چشم دید. مواد موجود در قارچ گانودرما خاصیت سم زدایی داشته و بدن انسان را از بسیاری از سموم پاک می کند. همچنین کبد و کلیه ها را پاکسازی کرده و در صورتی که بدن سالمی داشته باشید حتما پوستی شاداب و لطیف نیز خواهید داشت.

در جامعه امروزی که عارضه ریزش مو در زنان و مردان بسیار شایع شده و افراد بسیاری در پی یافتن راهکاری برای درمان ریزش موهای خود می باشند. با اینکه ریزش مو و کچلی در میان مردان شایع تر است اما زنان نیز گاها با دردسرهای ریزش موهایشان مواجه می شوند. ریزش موها علل گوناگونی می تواند داشته باشد، اما امروزه مهم ترین دلایل این عارضه؛ استرس و اضطراب بالا و یا وجود رادیکال های آزاد می باشند. کسانی که به موهای خود حساس بوده و اهمیت می دهند همواره بایستی سیستم ایمنی بدن خود را در مقابل حملات بیرونی تقویت نمایند و نگذراند ریشه ی موهایشان آسیب ببیند و چنانچه این مشکل حل نگردد و سیستم ایمنی بدن تضعیف شود فرد با گذشت زمان دچار ریزش موی شدید می گردد.

استفاده از قارچ گانودرما یکی از راهکارهای چینی ها برای پیشگیری از ریزش مو می باشد. با مخلوط کردن این قارچ با سایر گیاه های ضد ریزش مو می توان ترکیبی برای جلوگیری از ریزش موها و چه بسا تقویت آن ها به دست آورد. آنتی اکسیدان موجود در قارچ گانودرما دو عامل مهم و اساسی ریزش مو یعنی استرس و رادیکال های آزاد را به مقدار زیادی کاهش می دهد. این گیاه سبب بهبود خون رسانی در پوست سر شده و خاصیت ضد التهابی دارد. با مصرف موضعی قارچ گانودرما بر روی پوست سر میتوانید موهای خود را تقویت نموده و موجب بهبود رشد موها می شود. گانودرما گیاهی کهن است که به جرات می توان گفت ریزش موها را قطع کرده و سبب درمان کچلی می گردد.

قارچ گانودرما و افزایش رشد مو قارچ گانودرما با خاصیت بی نظیر ضد التهابی خود موجب افزایش گردش خون در بدن شده و فولیکول های مو را به طور شگفت انگیزی تقویت می کند. این خاصیت گانودرما تارهای موی سر را تحریک و تقویت نموده و مصرف مداوم آن موجب افزایش رشد مو می گردد. جلوگیری از سفید شدن زودرس مو با مصرف قارچ گانودرما با مصرف منظم درخشندگی و رنگ طبیعی موها حفظ شده و  از سفیدی زودرس آن ها پیشگیری می شود. چینی ها و ژاپنی ها در صنعت داروسازی خود از قارچ گانودرما با ترکیب موادی دیگر برای پیشگیری از سفید شدن موها بهره می گیرند.

قهوه گانودرما بخوریم یا نخوریم

قهوه ی گانودرما سرشار از ویتامین C، کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم است که علاوه بر تامین انرژی و سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت می کند. به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدانی که در این قارچ وجود دارد با پیری و استرس اکسیداتیو مبارزه می کند. برخی از مطالعات نشان داده که قهوه گانودرما نسبت به چای سبز و کاکایو آنتی اکسیدان بیشتری دارد. در عصاره قهوه گانودرما، دوزهای زیادی از گلوتاتیون یافت می شود که به عنوان یک نوع آنتی اکسیدان نیز شناخته می شود. این ماده مغذی به سم زدایی کبد و کلیه ها کمک کرده و در عین حال توانایی بدن شما برای دفع سموم را بهبود می بخشد. افرادی که سطح گلوتاتیون پایینی دارند بیشتر در معرض مشکلات قلبی عروقی، بیماری های عصبی، خستگی مزمن و اختلالات ایمنی هستند.

چگونه قهوه گانودرما درست کنیم؟

افزودن عصاره قارچ واقعی به دم شده شما از نظر طعم و کیفیت غذایی بهتر از افزودن بسته های قارچ رژیمی از پیش ساخته شده به یک مخلوط قهوه فوری خواهد بود. در ادامه، به روش تهیه قهوه گانودرما خواهیم پرداخت:

  1. یک قاشق چای خوری پودر قارچ گانودرما و خدود یک لیتر آب در یک ظرف بریزید و روی حرارت قرار دهید تا وقتی به جوش بیاید.
  2. شعله را کم کنید و بگذارید محلول به مدت 10 تا 20 دقیقه عصاره گیری و جوشیده شود.
  3. داخل فرنچ پرس حدود 5-10 قاشق غذاخوری دانه قهوه بریزید. سپس مخلوط آب و پودر قارچ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 4 دقیقه ترکیب به همین شکل باقی بماند.
  4. سپس ترکیب را دوباره به ظرف اولیه منتقل کنید و روی شعله متوسط حرارت دهید. می توانید کمی خامه و یا شیر هم به صورت اختیاری به ترکیب تان اضافه کنید.
  5. با کمک یک مخلوط کن مواد را با هم مخلوط کنید. بعد از این مرحله، قهوه گانودرما شما آماده است.

قهوه گانودرما را چگونه مصرف کنیم؟

قهوه گانودرما در مقایسه با یک فنجان قهوه استاندارد حدود 50 درصد کافیین کمتری دارد. این به این دلیل است که پودر قارچ فاقد کافیین است. زنان باردار یا شیرده، کودکان و افرادی که مشکلات قلبی زمینه ای دارند در معرض خطر بالایی از عوارض جانبی مصرف کافیین هستند. نوشیدن روزانه تا 400 میلی گرم کافیین هیچ عارضه نامطلوبی ندارد، اما ممکن است این مورد برای افراد حساس به کافیین صادق نباشد. برای این افراد، حتی مصرف کمتر مقدار کافیین ممکن است اضطراب، افزایش ضربان قلب، درد شکم و سایر عوارض جانبی را به همراه داشته باشد.

کلام آخر

گفته می شود که قهوه گانودرما فواید متعددی برای حفظ سلامت بدن دارد. با این حال، این فواید هنوز به طور کامل از لحاظ علمی مورد تایید قرار نگرفته اند. تحقیقات اولیه روی قارچ گانودرما فواید احتمالی را برای درمان سرطان و سایر بیماری ها نشان می دهد. هنوز باید تحقیقات زیادی در مورد گانودرما لوسیدوم و اثرات سلامتی آن در آزمایشات بالینی در مقیاس بزرگ انجام شود. با توجه به عوارض احتمالی مصرف قهوه گانودرما برای لاغری ، بهتر از قبل از مصرف این قهوه ابتدا با یک فرد متخصص مشورت کنید تا مطمین شوید که آیا مصرف قهوه گانودرما برای شما مناسب است یا خیر.  استفاده می کردند. به عقیده چینیان قدیم نوشیدن ترکیبی از قارچ گانودرما، طول عمر و جاودانگی به ارمغان می آورد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فواید قهوه گانودرما برای پوست" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فواید قهوه گانودرما برای پوست"، کلیک کنید.