کبد چرب و خارش بدن نی نی سایت

گاهی اوقات این عضو دچار التهاب شده و چربی در اون جمع می شه که به اون میگن. امروزه به علت چاقی بیشتر افراد، ابتلا به این بیماری رو به افزایشه. این بیماری از اون جهت اهمیت داره که سلول های کبد طی این جریان تخریب می شن و اگه زود تشخیص داده نشه و درمانش به موقع صورت نگیره باعث بروز بیماری خطرناکی به نام سیروز کبدی و نارسایی اون می شه. پک های درمانی بیز معمولاً شامل مجموعه ای از مکمل ها، مواد غذایی و راهکارهای تغذیه ای است که طراحی شده اند تا به افراد کمک کنند وزن بدهند و به اهداف آنها در افزایش وزن و افزایش حجم عضلات کمک کنند. کبد یه عضو مهمه بدنه که وظیفش دفع مواد زاید از تخریب گلبول های قرمز خون به صورت صفرا، سم زدایی بدن، تولید مواد انعقاد خون، ذخیره قند به صورت گلیکوژن و تنظیم چربی و قند خونه.

کبد چرب و خارش بدن نی نی سایت

کبد چرب چیست؟

بیماری های کبد انواع متعددی داشته و هرکدام به نوعی به این اندام حیاتی آسیب وارد می کنند. کبد چرب یکی از شایع ترین است که به دلیل تجمع چربی در آن ایجاد می شود. کبد چرب که با نام استیاتوز کبدی نیز شناخته می شود، زمانی اتفاق میفتد که چربی در کبد تجمع پیدا کند.  وجود مقدار کمی چربی در این اندام طبیعی است. اما تجمع بیش از حد آن می تواند به یک مشکل اساسی تبدیل شود. اگر بیش از 5 تا 10 درصد از وزن کبد شما چربی است احتمالا به این بیماری مبتلا هستید. کبد دومین ارگان بزرگ بدن است. این عضو، به فرآوری مواد غذایی کمک می کند و مواد مضر خون را فیلتر می کند. گاهی این بیماری را بیماری خاموش کبدی می نامند، به این دلیل که می تواند بدون ایجاد علایم رخ دهد.

با انواع کبد چرب بیشتر آشنا شوید

زمانی که بیماری به مرحله سیروز کبدی یا گرید 4 می رسد، ممکن است رنگ پوست یا سفیدی چشم به سمت زردی برود. در اثر تجزیه گلبول های قرمز در کبد بیلی روبین ایجاد می شود. بیلی روبین رنگ دانه زردرنگ بوده و افزایش آن در بدن باعث زردی می شود. اختلال در عملکرد کبد باعث افزایش این ماده در بدن شده و پوست زرد می شود. کبد چرب یک بیماری قابل برگشت است. اغلب نشانه خاصی ندارد و به طور معمول اگر درمان شود آسیب دایمی و همیشگی ایجاد نمی کند. شیوع این بیماری در بسیاری از نقاط جهان، به ویژه در کشورهای غربی، به طور فزاینده ای در حال افزایش است و حدود 25 درصد از مردم جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. اما خبر خوب این است که این بیماری یک بیماری برگشت پذیر است و با تغییر سبک زندگی قابل درمان است.

در مرحله سیروز کبدی ممکن است تورم در پاها و دست ها ایجاد شود. در گرید 1 تا 3 معمولا چنین عارضه ای دیده نمی شود. معمولا این عارضه با تجمع مایع در شکم، حالت تهوع و کاهش وزن همراه است.کف دست قرمزرنگ نشانه کبد چرب است؟ این بیماری در مراحل اولیه علامت خاصی ندارد و ممکن است بسیاری از افراد متوجه آن نشوند. اما در مراحل پیشرفته زمانی که به سیروز کبدی تبدیل شده است، ممکن است شخص لک های قرمزی را روی کف دست مشاهده کند.جوش صورت نشانه کبد چرب است؟ نشانه های کبد چرب و جوش صورت چندان مرتبط نیستند و این بیماری به طور مستقیم در ایجاد جوش صورت تاثیری ندارد و تنها نشانه ای که ممکن است در چهره ایجاد کند، زردی پوست است. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که خوردن غذاهای چرب مانند فست فود یا مصرف زیاد الکل می توانند باعث جوش زدن شوند.

پس اگر صورت شما مدام جوش می زند، احتمال دارد، علت آن رژیم غذایی ناسالم باشد. این رژیم غذایی ناسالم روی کبد هم تاثیرات منفی دارد. ورم بدن نشانه کبد چرب است؟  این بیماری در مراحل پیشرفته یعنی در گرید 4 یا سیروز کبدی منجر به عوارض زیادی می شود. یکی از این علایم تجمع آب در شکم و تورم این ناحیه است. همچنین ممکن است پاها نیز دچار تورم شوند. خارش پوست نشانه کبد چرب است؟ عوامل و بیماری های متعددی باعث می شوند. گاهی ممکن است افرادی که بیماری کبد چرب دارند، این عارضه را تجربه کنند. خارش پوست به ویژه در مرحله سیروز کبدی ایجاد می شود. معمولا گرید 1 و 2 چنین علامتی ندارند. درد شکم چه زمانی نشانه کبد چرب است؟  اگر در قسمت سمت راست و بالای شکم باشد، ممکن است از علایم این بیماری باشد .

البته این علامت بیشتر در مراحل آخر بیماری از جمله سیروز کبدی دیده می شود. علایم کبد چرب در زنان چیست؟ احتمال ابتلا به این بیماری در زنان یایسه یا زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک بیشتر است. علایم در خانم ها شامل علایم کلی است که در این مطلب ذکر کردیم. اگر در ناحیه شکم دردی احساس می کنید، پوست شما مایل به زرد شده است، پاها و شکم متورم شده است یا اشتهای خود را از دست داده اید، باید به پزشک مراجعه کنید. علایم کبد چرب در مردان چیست؟ بسیاری از علایمی که ذکر کردیم، در مرد و زن امکان دارد، ایجاد شود. اما یکی از مواردی که در مردان مبتلا به جگر چرب دیده می شود، بزرگ شدن سینه ها بیش از حد معمول است. این عارضه بیشتر در مرحله ای که بیماری تبدیل به سیروز کبدی شده است، دیده می شود.

دلایل ایجاد کبد چرب چیست؟

شایع ترین علت بروز این بیماری اعتیاد به الکل است. اما درمورد افرادی که الکلی نیستند در بسیاری از موارد پزشکان نمی دانند چه چیزی باعث ایجاد آن می شود. کارشناسان هنوز به طور دقیق نمی دانند، چرا در برخی افراد دور این اندام چربی تجمع کرده و در برخی دیگر از افراد این عارضه ایجاد نمی شود. اما به طورکلی می توان گفت معمولا کبد چرب و سیروز کبدی هر دو به موارد زیر مرتبط هستند و برای جلوگیری از این بیماری باید موارد زیر را کنترل کرد؛ علایم کبد چرب در چهره دیرتر خود را نشان می دهند. این بیماری در مراحل اولیه علایم و نشانه ای روی صورت ایجاد نمی کند. اما در مراحل پیشرفته باعث زرد شدن پوست و سفیدی چشم می شود. اگر احساس می کنید، صورت شما نسبت به قبل زرد شده است، باید آزمایش های لازم را برای تشخیص بیماری انجام دهید.

این پک ها معمولاً شامل مکمل های پروتیینی، انواع چربی های سالم، کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی می شوند که برای افزایش وزن و حفظ سلامتی لازم است. علاوه بر این، برنامه های تغذیه ای و رژیم های ورزشی خاصی نیز ممکن است به همراه پک چاقی ارایه شوند تا به افراد کمک کنند تا وزن مطلوب و مورد نظر خود را بدست آورند. این پک ها معمولاً توسط افرادی که دچار کمبود وزن هستند یا برای رشد عضلات و افزایش وزن بدن خود به دنبال راهکارهای موثر و علمی هستند، استفاده می شوند. یکی از دلایل افزایش ابتلا به کبد چرب عدم تحرک کافی است. نشستن طولانی و انجام ندادن ورزش روزانه باعث ابتلا به بیماری های مختلف از جمله کبد چرب غیرالکلی می شود. تحقیقاتی در سال 2015 نشان داد که ابتلا به کبد چرب در میان افرادی که مدت زمان طولانی نشسته و فعالیت بدنی بسیار کمی دارند، بیشتر است.

افرادی که دچار آپنه انسدادی خواب هستند، ممکن است دچار مقاومت به انسولین شوند. همچنین التهاب در این افراد شیوع بیشتری دارد. به همین دلیل احتمال ابتلا به کبد چرب غیرالکلی در این افراد بیشتر می شود. چاقی و ابتلا به سندروم متابولیک در کنار می توانند بیماری کبد چرب را تشدید کنند.   رژیم غذایی در ابتلا به انواع بیماری ها از جمله کبد چرب تاثیر زیادی دارد. امروزه به دلیل مصرف زیاد غذاهای سرخ شده، فست فود، گوشت قرمز، نوشابه های گازدار، انواع غذاها با قندهای افزوده و شیرینی جات ابتلا به کبد چرب افزایش پیدا کرده است. برای پیشگیری و کنترل کبد چرب باید مصرف میوه و سبزیجات تازه افزایش پیدا کند. گیاهان پر فیبر مانند حبوبات و غلات کامل در کنترل این بیماری توصیه می شوند.

درمان کبد چرب چگونه است؟

در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان قطعی این بیماری تایید نشده است. برای تولید و آزمایش داروها، تحقیقات بیشتری لازم است. در زیر به بررسی مواردی می پردازیم که با رعایت آنها می توان روند بیماری را آهسته یا حتی در مواردی معکوس کرد. احتمالا این عبارت توجه شما را جلب می کند که کبد چرب را سه سوته درمان کنید! کبد چرب درمان دارد اما برای درمان سریع آن باید هوشیارانه عمل کنید. برای درمان فوری این بیماری بهترین راه کاهش وزن است. تحقیقات نشان می دهد، حتی کاهش وزن به مقدار کم می تواند تاثیر بسیار خوبی روی روند درمان داشته باشد. اگر بیمار دچار نوع الکلی این بیماری باشد، قطع مصرف الکل می تواند تاثیر خوبی ایجاد کرده و باعث پاک سازی کبد چرب می شود.

درمان های دارویی و قرص برای کبد چرب : هیچ نوع دارویی برای درمان این بیماری وجود ندارد و پزشک بیشتر روی تغییر سبک زندگی تمرکز می کند. اما ممکن است برای کنترل دیابت، کلسترول و تری گلیسیرید داروهایی تجویز شود. در برخی مواقع نیز پزشک قرص ویتامین E تجویز می کند. داروی گیاهی ترک اعتیاد دکتر بیز در افرادی که همراه اعتیاد دچار نوع غیرالکلی این بیماری هستند، تاثیر بسیار خوبی دارد. متفورمین مقاومت به انسولین را بهبود می دهد. سیروز کبدی آخرین مرحله و نوع پیشرفته این بیماری است. در مرحله سیروز کبدی آسیب شدیدی به کبد وارد شده و بافت اسکار تمامی قسمت های کبد را در برمی گیرد. در نتیجه عملکرد کبد کاهش پیدا کرده یا به طور کامل مسدود می شود. سیروز در نهایت می تواند منجر به نارسایی کبد و سرطان کبد شود.

التهاب کبد و تفاوت آن با کبد چرب چیست؟ التهاب کبد همان بیماری هپاتیت است که به دلیل عفونت ویروسی یا آسیب کبدی ایجاد می شود. گاهی ممکن است التهاب کبد، مشکل جدی ایجاد نکند و گاهی به صورت مزمن است. التهاب مزمن ممکن است منجر به زخم کبد یا سیروز کبدی شود. در نهایت عملکرد کبد دچار مشکل شده و احتمال سرطان کبد وجود دارد. افرادی که هپاتیت دارند؛ کبد چرب هم دارند؟  عامل ایجاد ویروس بوده و از طریق تماس خون به خون انتقال پیدا می کند. هپاتیت عوارض جدی در پی داشته و به کبد آسیب می زند. در صورت عدم درمان اسکارهایی در کبد ایجاد کرده و شخص دچار سیروز کبدی می شود. سیروز کبدی گرید 4 این بیماری است و می تواند باعث نارسایی کبد شود.

برای درمان کبد چرب به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

اگر علایم مربوط به کبد چرب را دارید یا دچار بیماری هایی مانند دیابت و چربی خون هستید، باید برای تشخیص دقیق این بیماری به ، مراجعه کنید.  همچنین شما می توانید به صورت آنلاین از مشاوره پزشکی دریافت کنید.  متخصص با تجویز آزمایش هایی مانند آزمایش خون یا آزمایش تصویربرداری احتمال ابتلا به این بیماری را بررسی می کند. درصورتی که مبتلا به کبد چرب باشید، پزشک برنامه غذایی خاصی به شما ارایه می دهد و در مراحل پیشرفته دارو تجویز می کند. برای پیداکردن بهترین متخصص گوارش یا فوق تخصص گوارش و کبد می توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کبد چرب و خارش بدن نی نی سایت" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کبد چرب و خارش بدن نی نی سایت"، کلیک کنید.