دولت بنگلادش اینترنت و تلفن بین‌الملل را قطع کرد

دولت بنگلادش اینترنت و تلفن بین‌الملل را قطع کرد

مقامات بنگلادشی اینترنت و دسترسی به تلفن بین‌الملل را در سراسر کشور قطع کردند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری اوبیکو به نقل از رویترز، دولت بنگلادش با استقرار نیرو‌های ارتشی در سطح شهر، مقررات منع آمد و شد برقرار کرده و خدمات اینترنتی و ارسال پیام‌های متنی را به حالت تعلیق درآورده است.

این درگیری‌ها همچنین به زخمی شدن هزاران شهروند منجر شده است و بیمارستان کالج پزشکی داکا بین ساعت‌های ۵ تا ۷ بعداز‌ظهر روز جمعه دریافت ۲۷ جسد را گزارش کرده است.

این اعتراضات که با وجود ممنوعیت تجمعات عمومی ادامه دارد، به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری جوانان و مخالفت با سهمیه‌های بحث برانگیز برای مشاغل دولتی دامن زده است.

وضعیت درگیری در بنگلادش به حدی تشدید شده است که دولت وقت علاوه بر مسدود کردن خدمات اینترنتی و پیام متنی، تماس‌های تلفنی خارج از کشور را نیز مختل کرده است.

تظاهرات و اعتراضات شهروندان بنگلادش همچنین منجر به آتش‌سوزی‌هایی در سطح شهر شده و هجوم معترضان به یک زندان به فرار بیش از ۸۵۰ زندانی منجر شده است. در واکنش به تشدید خشونت‌ها، تعداد زیادی از رهبران احزاب مخالف، فعالان و معترضان دانشجویی دستگیر شده‌اند.

این وضعیت توجهات بین‌المللی را به خود جلب کرده است و کشور همسایه، هند، نزدیک به هزار دانشجوی خود را به کشور فراخوانده است. گروه‌های حقوق بین الملل از تعلیق اینترنت و اقدامات نیرو‌های امنیتی انتقاد کرده‌اند، در حالی که اتحادیه اروپا نگرانی عمیق خود را نسبت به خشونت و تلفات جانی ابراز کرده است.

دولت بنگلادش مقررات منع آمد و شد را به مدت دو ساعت کاهش داده است تا مردم بتوانند خرید‌های ضروری خود را انجام دهند، اما وضعیت کلی همچنان متشنج است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دولت بنگلادش اینترنت و تلفن بین‌الملل را قطع کرد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دولت بنگلادش اینترنت و تلفن بین‌الملل را قطع کرد"، کلیک کنید.