برسی Blackmagic Design Micro Cinema Camera

نقدر و برسی

برسی Blackmagic Design Micro Cinema Camera

Blackmagic Design Micro Cinema Camera

دوربین سینمای میکرو بلک مجیک یک دوربین دیجیتال حرفه ای کوچک با سنسور فوق العاده 16 میلی متری با کنترل از راه دور و قابلیت استفاده در هر مکان و در هر شرایطی است. سنسور این دوربین شبیه به سنسور دوربین کوچک دیگر این سازنده یعنی Pocket Cinema Camera است با این تفاوت که این دوربین شاتر جهانی و قابلیت عکاسی با سرعت 30 فریم بر ثانیه را اضافه می کند که تا 60 قابل افزایش است. فریم در ثانیه هنگام استفاده از کرکره نورد. در حالی که اکثر دوربین های اکشن و حتی دوربین های DSLR فقط از شاتر استفاده می کنند. مزیت استفاده از شاتر جهانی زمانی است که سوژه یا دوربین به سرعت در حال حرکت است و این یعنی همان شرایطی که دوربین های اکشن و کوچک برای آن ساخته شده اند! در چنین شرایطی استفاده از شاتر غلتکی باعث ایجاد لرزش و اعوجاج در تصویر ثبت شده می شود که در صورت استفاده از شاتر سراسری دیگر نگران آن نخواهید بود.

اگر لنز یک دوربین ضروری باشد، هر چقدر هم که آن لنز باکیفیت و قدرتمند باشد، نمی توان گفت که در هر شرایطی همه نیازها را برآورده می کند. یکی دیگر از ویژگی های دوربین Micro Cinema Camera قابلیت تعویض لنز با دیافراگم لنز MFT است که به کاربر امکان استفاده از تعداد زیادی لنز کارآمد و با کیفیت را می دهد. علاوه بر این، برخی از این لنزها دارای لرزشگیر اپتیکال هستند که بسته به شرایط عکاسی می توان از آن استفاده کرد. علاوه بر همه اینها، بسیاری از لنزهای قدیمی و جدید دیگر را می توان با استفاده از مبدل های موجود برای این دیافراگم لنز روی این دوربین نصب کرد.

دوربین Micro Cinema قادر به ضبط تصاویر فشرده نشده با مشخصات 12 بیتی CinemaDNG RAW و 10 بیتی Apple ProRes است. قابلیت ضبط تصاویر با 13 استاپ پویا به معنای ضبط تصاویر کاملا حرفه ای و آماده برای ویرایش رنگی در پس از تولید است. مخصوص دوربین های فیلمبرداری است. البته بدیهی است که ثبت تصاویر با کیفیت بالاتر نه تنها حجم فایل را افزایش می دهد، بلکه باتری بیشتری نیز مصرف می کند.

این دوربین حرفه‌ای از نظر اندازه و شکل شبیه به دوربین‌های اکشن است و به کاربر این امکان را می‌دهد که از آن در هر مکانی استفاده کند، از جمله روی کلاه ایمنی، برای نمایش‌های POV، در ماشین‌ها، در وسایل پرنده و به طور کلی هر جایی که دوربین بزرگ‌تر نمی‌تواند به راحتی از دوربین استفاده کند. بدنه مقاوم این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است که امکان استفاده از آن را در شرایط سخت فراهم می کند.

به لطف امکانات و پورت های ارتباطی موجود در این دوربین، امکان کنترل تصاویر آن از راه دور وجود دارد. پورت با برچسب “extension” روی بدنه این دوربین دارای عملکردهای زیادی از جمله کنترل از راه دور شروع و پایان تصویربرداری، فوکوس، اطلاع رسانی وضعیت باتری، ارسال تصویر ضبط شده و … می باشد. . . در اختیار کاربر قرار می دهد. این پورتال به کاربر این امکان را می دهد تا بسته به نیاز و خلاقیت خود تنظیمات مورد نظر خود را از طریق آن کنترل کند. همچنین یک پورت HDMI نیز بر روی این دوربین تعبیه شده است تا تصاویر را با بالاترین کیفیت انجام دهید.

شاید یکی از جالب ترین ویژگی های این دوربین استفاده از باتری معروف، با کارایی بالا و مقرون به صرفه کانن LP-E6 باشد. باتری قدرتمندی که در بسیاری از دوربین های قدرتمند Canon از جمله 5D mark III استفاده می شود و تا 1.5 ساعت زمان ضبط را تضمین می کند. اگر به باتری یدکی نیاز دارید، این باتری را می توان به راحتی به صورت جداگانه تهیه کرد.

تنظیمات این دوربین از طریق دکمه های تعبیه شده در جلو و نزدیک دهانه لنز انجام می شود. این دکمه ها علاوه بر اینکه به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده اند، در بهترین مکان روی کیس نیز قرار می گیرند. یکی از دلایل انتخاب قسمت جلویی برای این دکمه‌ها این است که دوربین‌های اکشن اغلب در مکانی نصب و ایمن می‌شوند که دسترسی به سایر قسمت‌ها غیرممکن است، بنابراین در بیشتر موارد جلوی نزدیک لنز در دسترس‌ترین نقطه روی بدنه است.

این دوربین صفحه نمایش ندارد اما یک چراغ LED هشدار می دهد که باتری باید شارژ شود و اگر از خروجی HDMI برای کنترل تصویر استفاده کنید وضعیت باتری نیز در کنار تصویر نمایش داده می شود. درگاه کارت حافظه SD در کنار بدنه دوربین قرار دارد.

این دوربین علاوه بر میکروفون های استریو داخلی، دارای ورودی میکروفون 3.5 میلی متری است که به کاربر اجازه می دهد از میکروفون های بلندتر و حرفه ای تری استفاده کند.

نتیجه

دوربین سینمای میکرو بلک مجیک دوربینی است که بدون در نظر گرفتن ابعاد کوچک، وزن سبک و قابلیت تعویض لنز، می توان آن را یک دوربین حرفه ای دانست.

Black Magic تمام این ویژگی های حرفه ای را در دوربین Micro Cinema قرار داده است. دوربینی که در تمام طول پروژه قادر است در تمامی شرایط ممکن و غیرقابل پیش بینی از خود عکس بگیرد. علاوه بر همه اینها، درگاه توسعه به کاربران خلاق اجازه می دهد تا کنترل کامل این دوربین را در دست بگیرند و آن را به یک دوربین فیلمبرداری ایده آل تبدیل می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی Blackmagic Design Micro Cinema Camera" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی Blackmagic Design Micro Cinema Camera"، کلیک کنید.