یک سرگرمی پوچ! – اوبیکو
یکی از موضوعاتی که شاید در سال های اخیر کم و بیش به آن اشاره شده و سعی شده با کار فرهنگی از دامنه و ابعاد آن کاسته شود، مساله ایجاد مزاحمت تلفنی به ویژه برای نهادهای حساس و مهم خدمات رسان نظیر اورژانس و آتش نشانی و غیره بوده است. در این راستا، اخیرا نیز محمد اسماعیل توکلی، رییس سازمان اورژانس تهران گفته است که در فاصله میان روزهای 29 اردیبهشت تا 4 خرداد ماه، 4 هزار 248 مورد مزاحمت تلفنی برای این سازمان مهم امدادرسان ایجاد شده است!
به گزارش اوبیکو، به نقل از الف، خبرهای مهمی وجود دارند که شاید در این فضای انتخاباتی چندان جلب توجه نکنند. برخی آمارهای رسمی از ایجاد میزان قابل توجهی مزاحمت تلفنی برای نهادهای مهم و حساس نظیر اورژانس و یا سازمان آتش نشانی حکایت دارند. مشکلی که به نظر می رسید مربوط به گذشته های دور باشد اما ظاهرا هنوز ادامه دارد و باید به نحوی دقیق مورد مطالعه قرار گیرد.
یکی از موضوعاتی که شاید در سال های اخیر کم و بیش به آن اشاره شده و سعی شده با کار فرهنگی از دامنه و ابعاد آن کاسته شود، مساله ایجاد مزاحمت تلفنی به ویژه برای نهادهای حساس و مهم خدمات رسان نظیر اورژانس و آتش نشانی و غیره بوده است. در این راستا، اخیرا نیز محمد اسماعیل توکلی، رییس سازمان اورژانس تهران گفته است که در فاصله میان روزهای 29 اردیبهشت تا 4 خرداد ماه، 4 هزار 248 مورد مزاحمت تلفنی برای این سازمان مهم امدادرسان ایجاد شده است!
موضوعی که البته در بازه زمانی یک سال، ابعاد به مراتب گسترده تری را به خود می گیرد و از یک چالش قابل توجه خبر می دهد. در این راستا، سال هاست که برخی جامعه شناسان و روانشناسان سعی داشته اند به بررسی دلایل بروز و ظهور این قبیل رفتارها از سوی برخی افراد بپردازند و از چشم انداز حوزه کارشناسی خود آن را توضیح داده و در صورت امکان برای رفع این چالش راهکار ارایه دهند.
آنچه اجمالا می توان گفت این است که به نظر می رسد تعهد به انسجام اجتماعی و درک جامعه به مثابه یک خانواده بزرگتر از سوی برخی افراد، مورد غفلت قرار می گیرد. در این راستا، برخی افراد نظیر آن هایی که برای نهادهای مهم و حساس ایجاد مزاحمت تلفنی می کنند، اقدام خود را یک حرکت عاری از تبعات و ضرر ارزیابی می کنند که صرفا آن ها را برای مدت کوتاهی سرگرم می کند. این در حالی است که این اقدام می تواند مثلا در مورد اورژانس موجب مرگ یک انسان دیگر شود که به شدت به حضور نیروهای امدادی نیاز دارد.
در واقع، برخی افراد از نظر ذهنی از کلیت جامعه خودشان را جدا شده تصور می کنند و یک سرگرمی انفرادی پوچ و بسیار مضر را برای خودشان تعریف کرده اند. دوم اینکه متاسفانه هنوز در سطح حکمرانی نیز این مساله به نحو جدی مورد شناسایی قرار نگرفته که باید با پدیده ایجاد مزاحمت تلفنی برای نهادهای حساس و مهمی نظیر اورژانس و یا آتش نشانی و دیگر نهادها، با قاطعیت برخورد کرد و در این رابطه تنبیه و مجازات حقوقی تعریف شود.
در ژاپن ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: “سخت گیری کنید تا فرهنگِ یک مساله ایجاد شود”. به نظر می رسد معادله مذکور در رابطه با پدیده ایجاد مزاحمت تلفنی برای برخی نهادهای حساس کشورمان بایستی به صورت جدی مورد توجه نهادهای حکمرانی و قانونگذار باشد.
پایان خبر اوبیکو
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یک سرگرمی پوچ! – اوبیکو" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یک سرگرمی پوچ! – اوبیکو"، کلیک کنید.