تایید ۱۷۲ هزار تقاضای مسکن ملی در فارس/ احداث دهکده لجستیک شیراز – خبرگزاری اوبیکو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار اوبیکو، ناصر رضایی شامگاه چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه گفت: پس از بررسی‌های مختلف مشخص شد که از ۴۸۰ هزار متقاضی مسکن که جهت شرکت در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند ۱۷۲ هزار نفر حائز شرایط بوده‌اند.

تایید ۱۷۲ هزار تقاضای مسکن ملی در فارس/ احداث دهکده لجستیک شیراز

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه همزمان با ایام اربعین شهادت شهدای خدمت، مراسم آغاز عملیات اجرایی، افتتاح، تخصیص و تحویل اراضی واحدهای نهضت مسکن ملی در کشور در شورای عالی مسکن برگزار و بیش ۱۱۰ هزار قطعه زمین واگذار شد افزود: با توجه به استقرار استان فارس در شاهراه ترانزیتی آینده کشور، طبق سند آمایش سرزمینی ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در سواحل مستقر خواهند شد و حدود ۲۷ نقطه برای این مهم تعریف شده که در استان فارس نیز مراحل اولیه در حال انجام است.

رضایی گفت: ۶ شهرک دولتی در سطح فارس ایجاد شده و در مدار تأمین زمین مسکن ملی ۵۷ هزار واحد در مدار تأمین زمین نهضت ملی مسکن در طرح جوانی جمعیت و سایر نیازهای جمعیتی و … مد نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه استان فارس به عنوان یکی از سه استان حادثه خیز در کشور معرفی شده است، افزود: تلاش برای اتمام راه‌های اتصالی به سایر استان‌ها از طریق راه آهن و بزرگراه ادامه دارد زیرا اجرای پروژه‌های متعدد حمل و نقلی در سرنوشت اقتصادی و تحولات زیرساختی آن و توسعه سایر مناطق کشور تأثیر و نقش مهمی خواهد داشت.

رضایی ادامه داد: با تصویب ایجاد شش شهرک دولتی در استان فارس، ۷۵ هزار از این واحدها در این شهرک‌ها احداث خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین اعلام کرد: در طرح قانون جوانی جمعیت از ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار مشمول، کار واگذاری ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه انجام شده و ۵ هزار قطعه دیگر در آستانه تعیین تکلیف است.

رضایی در پایان در خصوص آغاز عملیات اجرایی ساخت دهکده لجستیک شیراز نیز گفت: این امر به تسهیل تجارت و صادرات استان کمک خواهد کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تایید ۱۷۲ هزار تقاضای مسکن ملی در فارس/ احداث دهکده لجستیک شیراز – خبرگزاری اوبیکو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تایید ۱۷۲ هزار تقاضای مسکن ملی در فارس/ احداث دهکده لجستیک شیراز – خبرگزاری اوبیکو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.