کردستانی‌ها با خدمت به زوار ارادت به اهل بیت را به نمایش گذاشتند – خبرگزاری اوبیکو | اخبار ایران و جهان

کردستانی‌ها با خدمت به زوار ارادت به اهل بیت را به نمایش گذاشتند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار اوبیکو، اظهار کرد: موکب‌های اربعین حسینی در کردستان نسبت به سال‌های اول نظم بهتری دارند و امکانات سروسامان بیشتری پیدا کردند.

وی بیان کرد: انسجام بین غرفه‌ها و موکب‌ها بیشتر شده و مرز هم خیلی روان‌تر از سایر مرزها است.

نظم در تدارکات ایام اربعین کردستان شرایط اسکان زائران را فراهم کرد

نماینده ولی فقیه در کردستان اذعان کرد: نظم و انضباط در تدارکات کردستان خوب بوده و در محل استراحت و سایر مکان‌ها شرایط بهتری فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی عنوان کرد: هر چیزی که انسان را به خدا نزدیک کند محبوبیت دارد و این سیره عقلانی است که ارزشمند است.

وی بیان کرد: زیارت امام حسین جدا از تراوشات روحی انسان، برانداز اخلاقی هم دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: زیارت اربعین بهره‌های زیادی برای فرد دارد و کسی که جان برای دین دهد محبوب می‌شود و امام حسین با قیام کربلا برای رضای خدا قدم برداشت و محبوب عالم شد.

تشرف به کربلا روح و جان را تصفیه و مطهر می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: امروز کل بشریت به برکات و معنویت پیاده رویی اربعین پی برده است و فلسفه این قیام معنویت وجودی آن است و تشرف به کربلا روح و جان را تصفیه و مطهر می‌کند.

وی افزود: جان فشانی سیدالشهدا و ایثار ایشان مکتبی جهانی است که همه افراد از همه مکاتب و همه ادیان دوستدار آن هستند.

مرز باشماق فرصتی برای رونق کردستان است

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: امروز مرز باشماق مرز شایسته و تازه نفسی است و همه در تلاش برای آبرومند کردن اوضاع هستند و این مرز فرصتی برای رونق کردستان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی ادامه داد: همه باید برای تقویت این امتیاز تلاش کنند و همه در کنار هم در معنویتی که در این مسیر وجود دارد پیوندی ناگسستنی بین مذاهب ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: اینکه کردستانی‌ها خادم زوار حسینی باشند، قسمت بود و ثابت کردند که بهترین میزبان‌ها هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کردستانی‌ها با خدمت به زوار ارادت به اهل بیت را به نمایش گذاشتند – خبرگزاری اوبیکو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کردستانی‌ها با خدمت به زوار ارادت به اهل بیت را به نمایش گذاشتند – خبرگزاری اوبیکو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.